Lamina Porselen

LAMİNA PORSELEN DİŞLER NEDİR?
Laminate veneer porselen dişler dişlerde şekil ve renk bozukluklarını gidermek adına tamamen porselenden üretilen dişlerdir. Dijital ya da konvansiyonel yöntemler ile üretilerek seramik blokların kazınmasıyla elde edilir. Dişlerden neredeyse hiç aşındırma yapmadan kullanılabilmektedir.

LAMİNA PORSELEN DİŞLER HANGİ HASTALARDA KULLANILIR?
Dişlerde yoğun renklenmeler, şekil bozuklukları, dişlerde aşınma ve hassasiyet problemi olan hastalar, diş beyazlatma işlemlerinden sonuç alamayan hastalarda estetik ve fonksiyonel düzenlemelerde kullanılır. Kozmetik/estetik ya da fonksiyonel amaçla kullanılabilmektedir diş yapısına saygılı ve minimum zarar verilmesi gerekli durumlarda kullanılır.

PORSELEN LAMİNA DİŞLERİN AVANTAJLARI NELERDİR?
Porselen lamina dişler dişlerin tüm yüzeyinin kaplanmasına ihtiyaç duyulmadan 0,2-0,3mm incelikte üretilebilen materyallerdir. Bu da dişinize yapılacak uygulamalarda dişinizden neredeyse hiç aşındırma yapılmadan ve lokal anestezi(iğne) işlemi olmadan tedavinizin yapılabilmesini sağlar.
Dişlerinizdeki kalıcı ya da istenmeyen renklenmelere karşı yüz estetiğinize uygun olan istediğiniz diş rengine kalıcı olarak sahip olmanızı sağlar. Kahve, çay, sigara vb. gibi sebeplerden kaynaklanan istenmeyen lekelere karşı renklenme yapmaya kalıcı bir çözüm üretir.
Aynı zamanda dişinizdeki aşınma ve zamana bağlı şekil bozukluklarına karşı dişinizden daha fazla madde kaybı yaşamınza gerek olmadan lamina porselen dişler ile dişinizdeki aşınma ve şekil bozukluklarının tedavisi tamamlanmış olur.

PORSELEN LAMİNA DİŞ TEDAVİSİ NE KADAR SÜRER?
Porselen lamina diş tedavisinde ilk seans hasta kayıt fotoğrafları ve ölçülerinin alınmasıdır. Takip eden ikinci seansta hastalarımıza dişlerinin bir replikası yani mock up prova uygulanarak hastalarımız ile şekil ve boyut konusunda mutabık kalınarak preperayon aşamasına geçilir. Bu aşamalardan sonra hastanın dijital ya da konvansiyonel olarak diş ölçüleri alınarak laboratuvar üretim sürecine geçilir. Laboratuvardan dişlerinize özgü üretilen porselen lamina dişler yapıştırılarak, hasta kayıt fotoğrafları alınır ve kontrol randevularınız oluşturulur. Bu süreç toplamda 5-7 gün arasında gerçekleşmektedir.

LAMİNA PORSELEN DİŞLERİN UYGULANAMAYACAĞI DURUMLAR NELERDİR?
Şiddetli derecede diş ve çene bozukluğu olan hastalarımızda lamina porselen diş tedavilerinden önce ortodontik tedavi ile bu bozuklukların giderilmesi ardından lamine porselen dişlerin uygulanması gereken durumlar oluşmaktadır. Aynı zamanda tırnak yeme, kalem ısırma vb. ön dişler ile yapılmaması gereken kötü alışkanlıklara sahip hastalarımızda lamina porselen dişler uygulanmamaktadır.

LAMİNA PORSELEN DİŞLERİN ÖMRÜ VAR MIDIR? DÜŞER Mİ?
Porselen lamina dişler her hastanın dişine özgü olarak tamamen uyumlu üretilmektedir bu yüzden diş hekimi kontrollerinizi ve oral hijyeniniz düzenli yaptığınız sürece çürük riski minimumdur. Lamina porselen dişler yine hastalarımıza kalıcı olarak siman dediğimiz özel lamina porselen diş yapıştırıcılarıyla yapıştırılmaktadır. Bu yapıştırıcılar sayesinde lamina porselen dişlerin düşme riski minimumdur.

Randevu