Kanal Tedavisi (Endodonti)

Kanal tedavisi nedir ?
Dişte meydana gelen çürümeler zamanında tedavi edilmezse çürük derinlere doğru ilerler ve dişte bulunan sinirlerin iltihaplanmasına neden olur. Diş sinirlerinin iltihaplanması kişinin şiddetli diş ağrısı yaşamasına neden olabilir, dişte kararma, sıcak ve soğuğa hassasiyet gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Kanalda bulunan enfeksiyon odakları ve damar-sinir paketlerinin alınması işlemine kanal tedavisi denir.

Kanal tedavisi ne zaman gereklidir ?
Diş canlılığını yitidirdiğinde bazı semptomlar(gece ağrısı,spontan ağrı,çiğneme sırasında anormal ağrılar, sıcak ve soğukta şiddetli ağrı) oluşur. Diş canlılık testleri sonucu ölü olduğu anlaşılan dişlere kanal tedavisi gerekir.

Kanal tedavisi aşamaları nelerdir ?
Öncelikle ilgili bölgeye lokal anestezi yapılır.(Bilinç açık uyutmalı tedavi değil)
Çürük tedavisinin ardından kanal içindeki ölü dokular temizlenir.
Kesinlikle ağrılı bir tedavi değildir.
Kök kanalına uygun aletler seçilerek kök içi şekillendirme yapılır.
Şekillendirme sırasında kanal içi dezenfektanlarla bol bol yıkanır.
Ardından özel dolgu maddeleriyle dişin doldurulması sağlanır.

Kanal Tedavisi sonrası ağrı olur mu ?
Kanal tedavisi sonrası hafif kendiliğinden gelişen ağrılar normaldir. 1 aya kadar kendiliğinden gelişen ağrılar gayet normaldir. İşlem sonrası 3 gün ağrı kesici ilaçların kullanılması gerekebilir.

Dişte oluşan her iltihabi olay çekim gerektirir mi ?
Günümüzde ulaşılan teknoloji ile birçok diş kurtarılabilmekte ancak bazı dişler tedaviye cevap vermemekte ve çekimi gerekebilmektedir.

Kanal dolgusu ve dolgu ayrı işlem midir?
Kanal dolgusu dişin kemikteki kök kısmının şekillendirilip doldurulmasıdır. Dolgu işlemi ise dişin ağız içinde görünen kısmının doldurulmasıdır. İki işlem birbirinden farklıdır. Kanal yapılan her dişe dolgu gerekebilir ancak her dolgu yapılan dişe kanal gerekmeyebilir.

Kanal tedavisi tekrarı nedir?
Kanal tedavisi uygulanmış dişlerde devam eden spontan ağrılar ya da çene içerisinde oluşan iltihap odaklarının temizlenmesi için uygulanan tedavidir. Aşamaları kanal tedavisiyle neredeyse aynıdır. Başarı oranı kanal tedavisine göre daha düşüktür. Bazen dişin çekimi öngörülebilir.

Randevu