Eklem Rahatsızlıkları

ÇENE EKLEMİ RAHATSIZLIKLARI NEDİR?
Çene eklemi alt çenenin üst çeneye bağlandığı bölgede bulunur. Çene eklemi karşıt çene kemikleri ve arada eklem diski bulunan bir yapıdadır. Diş sıkma, tek taraflı çiğneme, tırnak yeme, hatalı protezler vb. birçok nedenden dolayı eklem yapısının bozulmasından kaynaklanan rahatsızlıklardır. Bu rahatsızlıklarda çene ekleminden tıkırtı ya da klik sesi gelmesi gibi semptomlardan daha komplike çenelerin kilitlenmesi veya şiddetli çene, baş ve boyun bölgesi ağrıları gözlenebilir.

ÇENE EKLEMİ RAHATSIZLIKLARININ NEDENLERİ NELERDİR?
Yoğun stres sonucu şiddetli diş sıkma(bruksizm) durumlarında
Zararlı alışkanlıklar(tırnak yeme, kalem ısırma, uzun süreli sakız çiğneme vb.)
Tek taraflı yemek yeme alışkanlıkları
Çiğneme fonksiyonlarını olumsuz etkileyen restorasyon ve protezler
Bazı ortodontik tedavilerin sonucu olarak

DİŞ SIKMA VEYA BRUKSİZM NEDİR?
Diş sıkma; stres, zararlı alışkanlıklar vb. durumlar sonucu geceleri uyku sırasında ya da gün içerisinde meydana gelen bir hastalıktır. Diş sıkma problemleri sonucu diş eti çekilmesi, dişlerde kırılmalar ya da çatlaklar, bu çatlaklara bağlı sıcak ve soğuk hassasiyetleri, şiddetli eklem ağrıları gibi sorunlara yol açar.

DİŞ SIKMA VEYA BRUKSİZM TEDAVİSİ NEDİR?
Diş sıkma hastalığı durumlarında hekiminiz bu hastalığa sebep olan etkeni belirleyerek öncelikle dental olarak ortadan kaldırılabilecek etkenleri ortadan kaldırır. Ardından dişlerinizin ölçüleri alınarak eklem rahatsızlıklarınızı önleyecek olan sert gece plakları ile eklem rehabilitasyonunuz başlatılmış olur. Aylık kontroller ile plaklarınızda değişimler yapılarak eklem rehabilitasyonunuz tedavi edilir.

Şiddetli diş sıkma durumlarında etken olan kas gruplarında hipertrofi(aşırı güçlenme ve şişme) durumlarında ise eklem plağına ek olarak massater botox uygulamaları yapılır.

Randevu